poze nera thlon 2010 cheile nerei

Caras-Severin , Cheile Nerei. Joi 18 Martie 2010 10:00

Categorii: Sport si Excursii

NERA-thlon 2010 - 18 -21 martie 2010

In viata fiecarui om exista cateva momente care au fost traite la intensitate maxima si sunt tinute minte pentru ca emotiile au fost puternice. Eu sunt de parere ca pentru a avea o viata sanatoasa si pentru a fi traita si nu doar supravietuita, este nevoie de cat mai multe momente traite intens. As dori sa va impartasesc unul dintre momentele mele din anul 2002 cand am participat la o tabara de vara in Elvetia. A fost una dintre cele mai faine experiente din viata mea.

Timp de sapte zile faceam cate doua activitati. Doresc sa ma opresc la una din zile can am biciclit de la altitudinea de 500m pana aproape de 1900m, iar apoi am facut un Down HILL… pana si acuma imi bate inima cand ma gandesc prin ce am trecut.

Totul era intens, traiam fiecare clipa si asteptam ce urmeaza. Eram surprins de ceea ce mi se intampla si de experientele traite. Dupa ce am urcat mai bine de 1400m in altitudine, am fost nevoiti sa ne intoarcem, pentru ca o furtuna se indrepta repede inspre noi. Oricum, trebuia sa ne intoarcem ca sa ne ducem bicicletele inapoi la centrul de inchiriere. In foarte scurt timp a inceput sa ploua, iar soseaua ingusta de tip englezesc s-a udat bine. Ne puneam problema, daca este ok sa coboram pe biciclete pe vremea aceea. Deja incepuse sa ploua torential, drumul avea o panta abrupta si apa curgea peste tot, s-a intunecat bine, aproape ca asfaltul avea aceeasi culoare cu ploaia densa. Pana la urma dorinta de a cobora era mai mare decat frica noastra ca s-ar putea intampla vreun accident. Am luat o decizie nebuneasca, sa coboram in mare viteza.

Datorita apei de pe sosea, franele isi faceau treaba atata timp cat iti luai 50 de metri ca sa te opresti. Am inceput sa mancam asfaltul, sa ne udam din toate directiile si sa gonim nebuneste prin ploaie. Problema era, ca daca aparea vreo masina din fata pe acel drum foarte ingust, iar noi nu ne puteam opri din timp, aveam doar trei optiuni: dreapta verificam rezistenta castii direct in stanca, inainte direct in parbrizul masinii, sau stanga abilitatile de zbor in prapastie. Pana la urma totul tinea de anticiparea serpentinelor si posibilelor masini care ar aparea imediat dupa colt. Fiecare clipa a fost riscanta, iar in una din curbe, Florin s-a trezit in fata cu un autocar, a franat, roata din spate a inceput sa derapeze, bicicleta incepea sa-l arunce ori in stanga ori in dreapta, intr-un final a cazut si a alunecat vreo zece metri pana ce a intrat jumatate sub autocarul care era deja oprit ocupand tot drumul. Eu eram imediat dupa el, m-am oprit la un metru de autocar. Tremuram amandoi de extaz si teama in acelasi timp, nu mai stiam care si daca am respirat in momentele acelea, dar am salutat soferul… si am gonit-o mai departe!

Oricat de bun as putea sa fiu in a scrie ceea ce am trait, tot mai bine este cand traiesti tu personal. De cand m-am intors din Elvetia, mi-am dorit sa pot organiza activitati de acest gen si la noi in Romania. Dupa aproape 11 ani de experienta in domeniul organizarii activitatilor outdoor in tara si strainatate, visul meu este in curs de indeplinire, avand echipa si resursele necesare pentru a scoate ce este mai bun din noi si din Cheile Nerei. Am ales una dintre cele mai frumoase si deosebite zone din Romania - Cheile Nerei, iar noi am pregatit un set de activitati pe masura - astfel vei putea cunoaste zona intr-un mod activ si distractiv si in cel mai original mod. Pentru mine si echipa Equilibrium TEAM, acest program este unul de suflet si cu siguranta va fi si pentru tine. Te provoc. Incearca-ti puterile in probele din NERA-thlon in Parcul National Cheile Nerei-Beusnita.

Ziua 1 Dupa ce iti cunosti echipa, vei fi supus impreuna cu ceilalti la diverse probe, care iti vor pune la incercare toate simturile. Prima este Night TRIP - o proba a noptii. Vei vedea cum raspunzi la intuneric, la liniste si la BAU-BAU intr-o tura de noapte cu faclii, lanterne si frontale. Timp de patru ore vom pasi pe poteci de munte pana intr-un minunat loc cu belvedere nocturna; apoi vom urca pe malul unui rau, il vom traversa de cateva ori, vom vizita o casa parasita, vom intra intr-o mina, ne vom opri la o cascada si…

Ziua 2 In a doua proba numita Ultimate Frisbee - un joc de echipa unde vei prinde si arunca farfurii zburatoare, vei vedea cat de adaptabil poti fi la reguli noi si intr-o echipa noua. Ziua continua cu inca trei probe: verifica daca ai sange rece sa cobori pe o Tiroliana lunga de 85 de metri amplasata in una dintre cele mai frumoase locuri din Romania, coboara in Rapel intr-o prapastie de 15m, iar apoi urca pe creasta si continua Drumetia intr-o lume a Rezervatiei Peisagistice Caraula.

Ziua 3 Proba a sasea - Rafting in Cheile Nerei, cele mai lungi chei din tara (22km), cu un peisaj mirific. Traseul începe din localitatea Sopotu Nou. La inceputul traseului valea Nerei este larga, cu multe poieni si numeroase salase. Dupa ce ne obisnuim sa vaslim apar primele repezini care ne provoaca. Intr-una din pauze vom opri la Lacul Dracului, fenomen carstic unic în tara noastra, el s-a format plin prabusirea tavanului unei pesteri, o parte a tavanului ramânand deasupra lacului. Suprafata lacului este de circa 700 mp, iar adâncimea de 12 m, un loc foarte bun pentru proba a saptea care consta in Sarituri in Lacul Dracului. Vom trece pe langa un pod natural, apoi pe langa locul numit La Carlige, apoi alte repezini si vom intra putin in Valea Rea - un canyon care -posibil- va avea apa si ne va incanta privirile. Dupa aceea, vom trece pe langa poteca sapata în munte. Vom admira din barca cateva pesteri: Pestera Porcului si Pestera Dubova, cele mai frumoase din Cheile Nerei. Vom admira Turnul lui Beg, trecem de cantonul Silvic Damian. In aval de canton meandrele de pe Nere sunt tot mai dese, trecem pe sub Cleanturile Rolului, apoi Turnul Mic (Begul Mic) si Cleanturile Baltanului. De la confluenta Vaii Beiului cu Nera se poate vedea Dealul Caraula cu stâncile si grohotisulile sale pe care am urcat cu o zi inainte. Apoi vom trece pe langa cele sase tunele sapate în stânca, ultimul Tunelul Mare fiind si cel mai lung. Mai prindem cateva repezini, unele dintre cele mai palpitante si trecem la proba cu numarul opt - AQUA GAMES. Apoi vom vedea poteca sapata în stânca si situata la 15 m deasupra Nerei, vom trece pe sub puntea suspendata de la Sasca Romana si gata. Pana aici intre 4 si 8 ore in functie de nivelul apei.

Ziua 4 Proba cu numarul noua - un traseu de Biciclit pe la Tunelurile vazute ieri, Ochiul Bei - un lac carstic alimentat de un curs de apa subteran care prin fenomenul de exurgenta iese la lumina zilei pe fundul colinei în care s-a format lacul, înconjurat de o padure de brad care îi da un farmec si un pitoresc deosebit. Are o suprafata de 284 mp si o adâncime de 3,6 m, Cascadele Beusnitei -prima dintre ele are cca 15 m înaltime, acoperita cu muschi verde, fapt ce-i sporeste frumusetea. Proba cu numarul zece este una de precizie si anume vom juca un joc frantuzesc cu bile de otel numit Petanque. A unsprezecea proba este din nou Ultimate Frisbee, de data aceasta vei exersa acuratetea. Incheierea: inmanarea diplomelor pentru paticiparea la NERA-thlon si evaluarea.

Alte Informatii:

Perioada: 11-14.03.2010 18-21.03.2010

Grad de dificultate:

You Can Do It - Poti participa chiar daca inca nu stii sa citesti corect numele activitatilor.

Costul expeditiei: 890 RON

Acesta include:

* Cazare - 3 nopti si
* Masa - 3 mese/zi - ambele la pensiunea Cheile Nerei
* Night TRIP
* Biciclit - biciclete MountainBike CAPRINE GREENWAY, casca de protectie, asistenta, instructaj - parteneri Velospeed
* Rafting - vesta de salvare, costum neopren, casca de protectie, butoi impermeabil, sac impermeabil, vasla si un loc in barca, avem doua tipuri de barci: Palava - canoe gonflabile stabile de 2-3 persoane si Colorado - plute gonflabile de 6 persoane - ambele de la GUMOTEX, instructori, instructaj
* Rapel si Tiroliana -ham, casca de protectie, toata logistica necesara, instructori, instructaj
* Jocurile Traditionale Equilibrium TEAM - Petanque, Ultimate Frisbee si multe altele - echipamentul si instructajul necesar
* Transport Microbus Sasca Romana - Sopotu Nou pentru tura de rafting

Nu include:

* Transportul pana la Pensiunea Cheile Nerei, Sasca Romana si retur - cand se incheie lista vom gasi solutii de transport pentru cei care nu au masina proprie, intodeauna le-am gasit

Reduceri:

* Daca ai participat la una dintre Expeditiile POHODA sau Expeditia DANUBIUS - 50 RON reducere

* Daca ai participat la doua expeditii - 80 RON reducere

Avans: 300 RON

Plecare din Timisoara: Joi, 11.03.2010, dimineata la ora 08:30, iesire Calea Sagului dupa pod

Sosire in Timisoara: Duminica, 14.03.2010, seara

Inscrieri:
1. Rezerva-ti locul prin telefon sunandu-l pe Pepe - 0745 354 924 pana duminica, 7 martie ora 20
2. Plateste 300RON, reprezentand “Avans NERA-thlon” in contul in RON deschis pe numele Peter GROPSIAN la ING BANK, RO76INGB0000999900615881
3. Dupa confirmarea platii, pregateste-ti bagajele!

4. SUPER OFERTA! Daca platesti avansul pana Duminica 28 februarie inclusiv, poti participa in ziua de Duminica 28 februarie la o senzationala tura de rafting pe Cerna (Baile Herculane) la un pret special de doar 40 lei - fata de 170 lei - pretul intreg. S-a incalzit vremea si apele sunt mari!

Nu uita sa aduci cu tine:

* Bocanci
* Crema de protectie solara
* Ochelari de soare
* Aparat fotografiat/camera de filmat
* Trusa personala de prim ajutor
* Rucsac mic
* Lanterna
* 2 sticle de apa potabila
* cateva dulciuri - prinde bine un premiu dupa orice activitate, sanatoase sunt batoanele cu cereale
* Mancare: cateva sandwich-uri pentru ziua de Joi Dimineata
* Manusi pentru biciclit(optional)

Mai multe detalii: http://equilibriumteam.ro/blog/

Comenteaza pe Facebook
Icon_eye Nr.vizualizari: 1802
Cuvinte cheie: NERA , cheile , martie , nerei , 18 , thlon , 2010 , Evenimente Cheile Nerei