poze practica europeana aplicata pentru cresterea calitatii implementa

PRACTICA EUROPEANA APLICATA PENTRU CRESTEREA CALITATII IMPLEMENTA

Brasov , Poiana Brasov. Joi 26 Februarie 2015 15:00 - Duminică 1 Martie 2015

Categorii: Conferinte si Seminarii

LECTOR INVITAT •• George MARES •• Specialist in audit si control •• Dragos NICULAE •• Specialist in audit si control (certificare C.R.M.A.) IN URMA EVALUARII SE OBTINE CERTIFICAT DE ABSOLVIRE pentru ocupatia „Manager ”, Cod COR 112 029 , recunoscut de catre Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice si Ministerul Educatiei Nationale.

I. IMPLEMENTAREA SISTEMULUI DE CONTROL INTERN/MANAGERIAL: a. Elaborarea Codului de Conduita Etica – metodologie (aplicarea in practica a prevederilor Standardului nr. 1); b. Elaborarea ROF, ROI si a fiselor de post – metodologie si exemple (aplicarea in practica a prevederilor Standardului nr. 2); c. Pregatirea profesionala a angajatilor – (aplicarea in practica a prevederilor Standardului nr. 3); d. Criterii pentru identificarea si stabilirea functiilor sensibile. Exemple (aplicarea in practica a prevederilor Standardului nr. 4); e. Definirea obiectivelor organizatiei in conformitate cu pachetul de cerinte SMART. Exemple (aplicarea in practica a prevederilor Standardului nr.7); f. Elaborarea planurilor strategice si anuale. Metodologie si exemple (aplicarea in practica a prevederilor Standardului nr. 8); g. Stabilirea indicatorilor de performanta si monitorizarea (aplicarea in practica a prevederilor Standardului nr. 10);

h. Managementul riscului. Identificarea riscurilor. Tipuri de riscuri si tehnici de identificare. Stabilirea apetitului la risc (tolerantei la risc). Analiza, evaluarea si gestionarea riscurilor. Elaborarea registrului riscului si a planurilor de actiune (aplicarea in practica a prevederilorStandardului nr. 11); i. Definirea ipotezelor. Reevaluarea acestora (aplicarea in practica a prevederilor Standardului nr. 15); j. Semnalarea neregularitatilor. Procedura de semnalare a neregularitatilor (aplicarea in practica a prevederilor Standardului nr. 16); k. Elaborarea procedurilor operationale (aplicarea in practica a prevederilor Standardului nr. 17); l. Separararea atributiilor (aplicarea in practica a prevederilor Standardului nr. 18); m. Gestionarea abaterilor (aplicarea in practica a prevederilor Standardului nr. 20); n. Continuitatea activitatilor semnificative (aplicarea in practica a prevederilor Standardului nr. 21); o. Stabilirea strategiilor si a tipurilor de control (aplicarea in practica a prevederilor Standardului nr. 22). II. ROLUL COMISIEI DE CONTROL INTERN/MANAGERIAL: a. Rolul Comisiei in procesul de crestere a calitatii implementarii standardelor. b. Organizarea procesului de monitorizare a calitatii SCI/M. c. Functia de coordonator al controlului intern: atributii, functii, sarcini (inclusiv model fisa de post). d. Responsabilii de Standard: atributii, functii, sarcini. Care este interactiunea acestora cu Comisia; e. Barometrul implementarii controlului intern si modul de utilizare a acestuia. III. EVALUAREA SI AUTOEVALUAREA IMPLEMENTARII STANDARDELOR: a. Barometrul controlului intern: modalitati practice de utilizare. b. Indrumarul emis de Comisia Europeana pentru implementarea sistemului de control intern (16 standarde): cerintele standardelor, repere ale managementului pentru a evalua eficienta implementarii acestora, cum se implementeaza fiecare standard si cum se masoara gradul de implementare a fiecarui standard – categorii de indicatori asociati fiecarui standard. c. Transpunerea acestei practici in sistemul romanesc – OMFP 946/2005 – aplicatie practica pe un set definit de standarde.
d. Tabelele de autoevaluare – modalitati de completare si rolul auditului intern dar si al coordonatorului controlului intern.
e. Rolul auditului intern in evaluarea SCI/M – implicare si sprijin din partea managementului
entitatii publice.
f. Modalitati practice prin care auditul intern poate creste calitatea implementarii SCI/M – misiuni de audit intern, sondaje, prezentari, discutii in cadrul Comisiei – avantaje si dezavantaje, riscuri si oportunitati. IV. RAPORTAREA SEMESTRIALA SI ANUALA CU PRIVIRE LA IMPLEMENTAREA STANDARDELOR: a. Principalii actori implicati in raportare. b. Raportul anual de activitate si continutul acestuia. Legatura acestuia cu situatiile financiare, cu planul de management, cu raportul anual de audit intern. c. Rolul auditului in evaluare si autoevaluare.

Mai multe detalii: http://www.proiect-contaplus.ro/practica-europeana-aplicata-pentru-cresterea-calitatii-implementarii-standardelor-de-control-internmanagerial-conform-omfp-9462005-scim/

Pret bilet: 900 Lei

Comenteaza pe Facebook
Icon_eye Nr.vizualizari: 675

Eveniment postat de organizator

proiect contaplus

Adaugat in urma cu 3380 zile, 18 Ian. 2015

Adaugat de proiect_contaplus

Star_bg_grey Star_bg_grey Star-half_bg_grey Star-half_bg_grey Star-half_bg_grey
Evenimente Create: 378

  • Ai ceva de zis?

    .